VİZE VE OTURMA İZNİ

Öğrenci Vizesi

Uyruğa ve Türkiye ile diğer ülkeler arasındaki ikili anlaşmalara bağlı olarak, uluslararası öğrenciler için birden fazla vize ve giriş seçeneği bulunmaktadır. Uluslararası öğrenciler, uyruklarına ve iki uluslu anlaşmalara bağlı olarak vize ile veya vizesiz olarak Türkiye'ye girebilirler. Bunlar konsolosluk vizesi, e-vize, pasaport, ulusal kimlik, havaalanı vizesi girişleridir. Türkiye’ye nasıl giriş yapabileceğiniz ve hangi girişin sizin için en uygun olduğu ilgili fikir edindiğinizde, başvuru yapabileceksiniz.

Lütfen ülkenizin uygunluğunu kontrol edin ve/veya linke tıklayarak başvurunuzu yapın https://www.evisa.gov.tr/en/ . Eğer Türkiye için turist vizesinden muafsanız, Türk Konsolosluğu’nda öğrenci vizesi başvurusu yapmanız gerekmemektedir. Sadece ülkedeki kalış sürenizden 60 gün daha fazla geçerliliğe sahip olan bir pasaportla ülkeye giriş yapabileceksiniz. Konsolosluktan çıkarılmış bir öğrenci vizesi hala geçerli sayılacaktır (Bazı ülkelerin konsoloslukları artık Türkiye için bu vizeleri vermemektedir). Ancak öğrenci vizesi, tek girişli bir vizedir.

Daha ayrıntılı bilgi için sizi ülkeye özel bilgileri görüntüleyebileceğiniz Türkiye Cumhuriyeti resmi web sayfasına yönlendiriyoruz: http://www.mfa.gov.tr/visa-information-for-foreigners.en.mfa

Daha detaylı bilgi için, bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

İkâmet İzni

Uluslararası öğrencilerin, yerel yetkililere (Göç İdaresi) kayıt yaptırmaları ve varışlarından sonraki bir ay içinde Oturum İzni (İkâmet Belgesi) almaları gerekir. Başvurular için öğrencilerin Türkiye Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'nden online randevu almaları gerekmektedir. Randevular için web sayfası aşağıdaki gibidir;

https://e-ikamet.goc.gov.tr/

Öğrencilerin aşağıdaki evrakları randevu tarihinden önce hazırlamaları gerekmektedir.

  1. Pasaport, kopyası ve orijinali (Veri sayfasının bir kopyası, Türkiye’ye giriş tarihinin damgasını taşıyan sayfanın bir kopyası ve vize varsa vize sayfasının kopyasına ihtiyaç duyulabilecektir. Türkiye'ye e-vize ile geldiyseniz, başvurunuzla birlikte e-vizenizin bir kopyasını göndermeniz gerekecektir). Oturma iznini alabilmek için en az gelecek altı ay geçerli olacak bir pasaportunuzun olması gerektiğini lütfen unutmayın.
  2. Geçerli bir sağlık sigortası poliçesi (Özel sağlık sigortası yaptırmak istiyorsanız, uluslararası ofiste başvuru yapabilirsiniz).
  3. Öğrenci İşleri tarafından verilmiş bir Öğrenci Belgesi (Öğrenci Belgesi, randevudan önce geçerli bir belgeye sahip olmanız gerekliliği sebebiyle, 10 günden eski olmamalıdır.)
  4. Gelir bildirgesi (Bu belge, kalış süreniz boyunca yeterli ve sürdürülebilir kaynaklara sahip olduğunuzu göstermektedir. Bildiri formunu, Uluslararası Ofis’ten edinebilirsiniz. Göç İdaresi, daha sonra ihtiyaç olması durumunda destekleyici belgeler talebinde bulunabilir.)
  5. Önceki İkâmet Belgesinin kopyası (Eğer mevcutsa)
  6. Öğrencinin pasaportunda adı, orta adı ve soyadı bir arada belirtilirse (ayrı değil), kendi ülkesinin konsolosluğundan veya elçiliğinden bir isim denklik belgesi almak gerekmektedir (Soyadınızın ayrıca belirtilmemesi önemlidir. Durum buysa, lütfen ülkenizin elçiliğine veya konsolosluğuna başvurun. Aynısı adlarında kısaltma olan öğrenciler için de geçerlidir. Kısaltmalar olmadan, tam adlarını belirten bir isim denklik belgesi almaları gerekmektedir.)
  7. 18 yaşının altındaysanız, Türkiye’deki eğitiminize dair izin için ebeveynlerinizden alınan imzalı bir belge ve onun noter tasdikli yeminli tercümesi (Böyle bir izin mektubu örneğini uluslararası ofisten temin edebilirsiniz). İzin mektubu ile birlikte, izin mektubunu imzalayan kişilerin ebeveynleriniz olduğunu kanıtlayan Doğum Belgesi de (ya da benzer bir belge) teslim etmeniz gerekecektir.
  8. 89 TL’lik İkâmet İzni ücretinin dekontu (Ücret, Fatih veya Eminönü'ndeki vergi dairelerinde veya Ziraat Bankası şubelerinde ödenebilir.)
  9. Online başvuru formunuzun kopyası (Randevu belgesi)

Oryantasyon haftası boyunca, ikamet izin başvurularınız için Uluslararası Ofisten yardım alabilirsiniz.

Recent Posts